wtorek, 2 sierpnia 2011

Tarta gruszkowa z migdałami i suszoną żurawiną


W końcu wróciło lato! Świeci piękne, sierpniowe słońce... Lekki wiaterek rozwiewa włosy... Można usiąść na balkonie i wystawić twarz do słońca. Zostałam sama w domu, więc nie muszę robić obiadu, mieszkanie posprzątane, mam czas tylko dla siebie... Tak wiec przesiedziałam pół dnia na balkonie, dopiero późnym popołudniem naszła mnie chęć na coś słodkiego. Na początku myślałam o sałatce owocowej, ale gdy zobaczyłam te piękne gruszki wiedziałam już, że zrobię pyszną tartę gruszkową. Wyszła cudna, słodka, rozpływająca się w ustach. Robi się ją bardzo szybko i łatwo. Spróbujcie, a na pewno nie pożałujecie.


Tarta gruszkowa z migdałami i suszoną żurawiną

175 g mąki
50 g cukru
100 g zimnego masła
4 jajka
750 g gruszek
200 g serka naturalnego kanapkowego np. Philadelphia lub Hochland Kanapkowy
2 łyżki miodu
garść suszonej żurawiny
garść migdałów (posiekanych)

Z mąki, masła, cukru, jednego jajka zagnieść ciasto i włożyć na 30 min do lodówki. Blaszkę do tarty o średnicy 28 cm wysmarować margaryną i rozprowadzić na niej ciasto, pamiętając aby zrobić wyższe brzegi. Gruszki obrać, usunąć ziarna i pokroić w plasterki (możecie je pokroić jak wolicie np. w kostkę), ułożyć gruszki na cieście, posypać żurawiną i migdałami. Serek zmiksować z resztą jajek i miodem, wylać na ciasto. Piec ok. 50 min. w temperaturze 200 st.



Oby lato trwało jak najdłużej! Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz