środa, 13 lipca 2011

Ciasto z bananami


 Naszła mnie ochota na ciasto z bananami, niestety nie miałam żadnego przepisu na takowe. Przyszło mi więc na myśl, że można wykorzystać zwykły przepis na ucierane ciasto, takie które robi się do innych owoców, tylko musiałam je lekko zmodyfikować, dodając kakao, bo co to za ciasto z bananami, które byłoby białe:) Ilość ciasta jest idealna na korytko keksowe o długości 31 cm. Wyszło pyszne i zniknęło błyskawicznie:)

Ciasto z bananami

pół kostki masła
1 szkl. cukru
4 jajka
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 szkl. mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
banany( ilość według uznania)

Ucieramy mikserem masło, aż będzie się świecić( tak zawsze mówi moja mama) , następnie wsypujemy cukier i dalej ucieramy. Jak cukier będzie już dobrze roztarty, dodajemy po jednym żółtku. Przesianą mąkę, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia mieszamy razem i dodajemy po jednej łyżce do masła, na koniec dodajemy kakao. W osobnym naczyniu ubijamy białka i dodajemy do ciasta, mieszamy łyżką, aż do uzyskanie jednolitej masy. Wylewamy do wysmarowanej olejem i wysypanej mąką foremki. Pieczemy w temp. 200 st. C przez ok. 40 min.



Na koniec wrzucam Wam kilka zdjęć z wycieczki na której byłam z moją siostrą i jej chłopakiem oraz z Cioteczką i Wujem:)







Było super, niestety już jutro wracają do Polski:( i znów życie wróci na swe szare, nudnawe tory...


2 komentarze: