niedziela, 21 sierpnia 2011

Babeczki z morelami i białą czekaladą



Wróciłam! W końcu znalazłam trochę czasu, żeby spokojnie usiąść i coś napisać. Ostatnio dużo się u mnie dzieje i ciężko mi znaleźć chwilę na pisanie. Ale jestem i proponuję wam dzisiaj babeczki z morelami i białą czekoladą. Uwielbiam morele, te małe, złote kuleczki, można je jeść na surowo, jak i przetworzone czy też suszone. Słodkie, zawierają witaminy i minerały takie jak żelazo, fosfor, wapń, potas i witaminę B2, a także spore ilości beta-karotenu. Idealne na dżemy, kompoty, knedle, ciasta i oczywiście babeczki. Z takiej ilości ciasta wychodzi ok. 30 babeczek.


Babeczki z morelami i białą czekoladą


400g mąki
1 op. proszku do pieczenia
200g cukru pudru
300g masła
0,5l maślanki
2 op. cukru waniliowego
3 jajka
200g białej czekolady
8 moreli (można dać mniej lub więcej, w zależności od upodobań)

Czekoladę posiekać, morele pokroić w kostkę. Masło rozpuścić, ostudzić, dodać maślankę i jajka. Połączyć ze sobą wszystkie suche składniki i dodać do nich wymieszane wcześniej składniki mokre. Na koniec dodać morele i czekoladę. Nakładać do papilotek (do 3/4 wysokości) i piec ok. 30 min. w temp. 200 st.


Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz